Baner2
Sensoryczne rabaty
projekt z małego miasta, miasteczka lub wsi

Głosów: 13

Kategoria
Edukacja
Miejsce realizacji
Gardno (woj. zachodniopomorskie)
Zgłaszający
Jowita Niewiarowska
Cel projektu
Celem projektu jest stworzenie miejsca przyjaznego dzieciom oraz wychowanie aktywnego uczestnika we własnym środowisku, poznawanie tego środowiska, potrafią w nim zaistnieć i współtworzyć je, kształtowanie postawy odpowiedzialności za swoje środowisko.
Opis projektu
Potrzeba realizacji projektu jest wielka, nasze dzieci nie chętnie się uczą, mają również ograniczony dostęp do szeroko pojętej kultury i wyjazdów poza teren miejscowości, której mieszkają. W naszej miejscowości nie ma komunikacji kolejowej a komunikacja autobusowa jest w godzinach rannych i popołudniowych dostępna dla osób pracujących i koszt biletu jest wysoki. Dodatkowo sytuacja materialna rodziców bardzo niska, dlatego też dostęp do uczestniczenia w wyjazdach jest ograniczony. Jedynym miejscem kultury jest szkoła do której uczęszczają dzieci z 10 okolicznych wiosek, z których autobusami szkolnymi dojeżdżają do niej. Nasze dzieci osiągają niskie wyniki w testach kompetencji co jest bardzo często spowodowane zaburzeniami procesów sensorycznych. Dysfunkcje integracji sensorycznej dotyczą nieprawidłowości w
zakresie przetwarzania bodźców sensorycznych w obrębie następujących systemów: dotykowego, proprioceptywnego, przedsionkowego,
słuchowego, wzrokowego, węchowego i smakowego. Następstwem tych nieprawidłowości jest ograniczony optymalny rozwój w zakresie
motoryki małej i dużej, kompetencji społecznych, kompetencji komunikacyjnych i procesów poznawczych. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego wpływają na ogólną kondycję psychofizyczną. Dlatego w naszym projekcie położyliśmy nacisk na metody pracy grupowej oraz stworzenie miejsca gdzie dzieci będą mogły poznawać przyrodę wszystkimi zmysłami. Celem projektu jest edukacja ekologiczna, która przyczyni się do rozwijania aktywnej stymulacji mózgu naszych uczniów. Poprzez ten projekt chcemy uruchomić wszystkie zmysły dziecięce, które uwrażliwią młodego człowieka na piękno przyrody. Celem projektu jest rozwój społeczno - emocjonalny oraz uwrażliwienie na potrzeby środowiska naturalnego. Zaplanowano wykonanie 5 rabat zmysłów (sadzenie roślin): dotyk, smak, słuch, zapach, wzrok na terenie szkoły pod kierunkiem nauczyciela przyrody z Zespołu Szkół w Gardnie. Chcemy stworzyć rabaty roślin o charakterze proekologicznym. Przy tworzeniu rabat planujemy zaangażować
społeczność lokalną oraz pomoc przy budowie ścieżki. Spacer po ścieżce to będzie zabawa, ale również masaż stóp. Ścieżka została tak zaprojektowana, żeby uczestnicy tych zabaw przyrodniczych mogli również rozbudzać swój zmysł przedsionkowy. Jest to jeden z najbardziej precyzyjnych systemów, o bardzo rozległym wpływie na funkcjonowanie całego układu nerwowego człowieka. Dzieci będą mogły w letnie dni na boso rozpoznawać rodzaje materiału, którymi wyłożony będzie każdy odcinek ścieżki oraz chcemy stworzyć Sprawnościowy Plac Zabaw. Celem jest wychowanie aktywnego uczestnika we własnym środowisku, poznawanie tego środowiska, potrafią w nim zaistnieć i współtworzyć je, kształtowanie postawy odpowiedzialności za swoje środowisko, kształtowanie myślenia proekologicznego.

Thumb_szkola02